OPPTUR 2024

Postet av Tistedalen FL den 8. Mai 2024

Mai betyr Opptur, og i TFL betyr det tur med 8. klassingene fra Risum, Ertemarkas nærmeste ungdomsskole. Det gås en runde i Olavsleden og Bergstien, i alt 10 km, med stopp for rast og en tur opp i tårnet på Skårefjell. Underveis besvarer elevene 10 quiz-spørsmål om allemannsretten og bærekraft. Takk til 125 elever, 11 lærere og 14 TFL-medlemmer som stilte opp som veiledere. Alle er like viktige for at det skal bli en vellykket tur!

Bildene og bildetekstene forteller om dagen.

Litt info til elevene før start

Det var ei dyp jettegryre!

Fine stier å følge i Ertemarka

Flunka ny klopp over myra på Bergstien

Hva skal vi svare, tro?

Framme på Skårefjell